Z čeho se skládá padákový systém?
Hledáte odpověď na otázku, co vás bude ve vzduchu při volném pádu jistit? Jestli vaše zdraví opravdu závisí jen na tandempilotovi a jestli je v padákovém systému zabudován také nějaký záložní padák? Přečtěte si následující článek, najdete zde otázky na všechny palčivé odpovědi.
Pro tandemový typ seskoků se padákový systém skládá z hlavního a záložního padáku, obalu na oba, nosného postroje pro pilota a také postroje pro pasažéra. Oba padáky, hlavní i záložní, jsou totožné a dohromady váží třicet kilo. Nosnost padákového systému je 230 kg a proto je maximální váhy pro seskoky udávaná na 100 kg. Těžší pasažéři mají prostě smůlu a bude pro ně lepší zůstat při zemi a podniknout třeba jízdu Hummerem.
Pasažér je k tandempilotovi připoután čtyřmi karabinami, každá z nich má nosnost 1,5 tuny ve chvíli trhnutí. Systém pro uvolnění hlavního nebo záložního padáku je zdvojený. Tandem systém má celkem sedm uvolňovačů a otevřít padák je tak možné oběma rukama. Výše byl v článku zmíněn záložní padák. V případech, kdy je nutné ho použít pasažér nezaznamená nějakou změnu. Přistání s ním je stejně pohodlné, jako s hlavním padákem. Tandemové seskoky jsou tedy opravdu bezpečné.
Z čeho přesně se seskokový celek skládá
Základem je bezpečností automatický systém, který se neustále nastavuje podle atmosferického tlaku. Tento systém dokáže za všech okolností přesně ukázat výšku objektu nad zemí s přesností na jeden metr. Kdyby došlo k překročení kritické výšky, což je šest set metrů nad zemí pro tandem, systém sám aktivuje záložní padák. Zajímavost na okraj – zabalení tohoto padáku trvá kolem osmi hodin.
Dále je tu uvolňovací systém, ten slouží ve chvíli, kdy se tandempilotovi těsně po výskoku z letadla nepodaří vyhodit brzdicí padák. V tu chvíli přichází na řadu uvolňovací systém a záložní padák. Důležitou součástí systému je i očko, to jistí 16 kilogramovou pružinu, která jistí záložní padák. Ačkoliv patří tandemové seskoky mezi adrenalinové zážitky, opravdu se není čeho bát.
Zdroj: technet.idnes.cz